شرایط تحصیل در چین 2024

تحصیل در چین 2024 به دلیل مزیت ها و شرایط ایده آل زیادی مورد توجه خیلی از متقاضیان از سراسر دنیا شده است. یکی از مهمترین دلایل مهاجرت تحصیلی به چین بورسیه های جذاب و مخصوصا راحت برای ایرانیان عزیز می باشد بورسیه تحصیلی چین 2024-2025 رو در ادامه مطلب مشاهده فرمایید. 

شما قبل از شروع سال تحصیلی در  چین بنابه بودجه سال مالی جدیدی که دانشگاه ها و وزارت آموزش چین در اختیار میگیرد بورسیه های متعددی را برای متقاضیان تحصیل در چین تدارک می بینند و اکثر متقاضیانی که شرایط سنی و معدل دیپلم مناسبی دارن بورسیه تحصیلی را دریافت میکنند. هرچند که تحصیل در کشور چین بسیار پایین تر از تصورات ما می باشد. 

برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در چین ، بورسیه های چین، زندگی در چین با این مقاله و با مجموعه دکتر بورس همراه باشید. 

شرایط تحصیل در چین 2024

تحصیل در چین 2024 به دلیل مزیت ها و شرایط ایده آل زیادی مورد توجه خیلی از متقاضیان از سراسر دنیا شده است. یکی از مهمترین دلایل مهاجرت

 تحصیلی به چین بورسیه های جذاب و مخصوصا راحت برای ایرانیان عزیز می باشد بورسیه تحصیلی چین 2024-2025 رو در ادامه مطلب مشاهده فرمایید. 

شما قبل از شروع سال تحصیلی در  چین بنابه بودجه سال مالی جدیدی که دانشگاه ها و وزارت آموزش چین در اختیار میگیرد بورسیه های متعددی را برای متقاضیان تحصیل در چین تدارک می بینند و اکثر متقاضیانی که شرایط سنی و معدل دیپلم مناسبی دارن بورسیه تحصیلی را دریافت میکنند. هرچند که تحصیل در کشور چین بسیار پایین تر از تصورات ما می باشد. 

برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در چین ، بورسیه های چین، زندگی در چین با این مقاله و با مجموعه دکتر بورس همراه باشید. 

بورسیه تحصیلی چین 2024 - 2025

بورسیه تحصیلی چین یعنی تمامی و کمک های مالی که از طرف وزارت آموزش چین و یا دانشگاه های چین و یا ایالت های چین برای دانشجویان تبعه خارجی که قصد تحصیل در کشور بزرگ چین را دارند اطلاق می شود. 

بورسیه های تحصیلی چین بسته به نوع بورسیه نام های متفاوتی دارد و اصل همه آنها یکسان است یعنی کمک ها مالی بلاعوض به دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در چین دارند. در ادامه به نوع و نام های بورسیه های چین خواهیم پرداخت. 

عموما در همه جای جهان کمک‌های مالی که برای دانشجویان خارجی   را با نام های  اسکالرشیپ (Scholarship) یا فلوشیپ (Fellowship) می‌شناسند.

تمام موسسات عالی و دانشگاه های کشور چین هر سال پذیرای دانشجویان خارجی زیادی مثل دانشجویان ایرانی می باشند. طبیعتا دانشجویان خارجی که ادامه تحصیل در چین را انتخاب کرده اند اولین دغدغه آنها تامین هزینه های تحصیلی و زندگی در این کشور پهناور می باشد.

هرچند تحصیل و زندگی در کشور چین بسیار مقرون به صرفه تر حتی از ایران می باشد ولی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی راه های متفاوتی وجود دارد که یکی از این راه ها بورسیه تحصیلی می باشد. 

شرایط تحصیل در چین 2024

انواع بورسیه ها و کمک هزینه تحصیلی در چین

 بورسیه های تحصیلی دانشگاه های چین را به در نظر گرفتن موسسات ارائه دهنده این بورس ها و نوع بورس ها به دسته های متفاوتی تقسم خواهیم کرد. بورسیه های تحصیلی چین بسیار متوع و زیاد می باشد به ویژه برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس و و دکتری تونع بورسی بسیار زیاد می باشد. در ادامه این مقاله می خواهیم انواع بورسیه های تحصیلی چین را با جزییات برای شما مخاطبین دکتر بورس توضیح دهیم. 

1. بورسیه دولتی کشور چین به نام (CSC)

مشهورترین بورسیه چین همین بورس دولتی چین می باشد و رقابت و متقاضی برای این بورس نیز بسیار زیاد می باشد. این نوع بورسیه در تمام دانشگاه های چین وجود دارد و هر دانشگاه سهمیه ای از این بورس را دارد و متقاضیان میتوانند برای این بورسیه اقدام نمایند تنها کسانی که از این بورسیه نمیتوانند استفاده کنند متقاضیان رشته پزشکی می باشد. شما فکر کنید پر هزینه ترین رشته کشور چین پزشکی می باشد و حداکثر شهریه ای که در چین وجود دارد 6000 دلار در سال می باشد و حداقل شهریه 2300 دلار می باشد. 

به صورت کلی تحصیل در رشته پزشکی بدون بورس نیز هزینه آنچنانی ندارد و واقعا تحصیل در چین از همه جای دنیا ارزان تر می باشد. ذکر این نکته جالب است که بدانید بورسیه دولتی چین هزینه های تحصیل، زندگی، اسکان را پوشش می دهد و کسانی که این بورس را کسب میکنند هیچ هزینه ضروری ندارند. در این نوع بورسیه CSC به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری به ترتیب حقوق ماهانه 2500، 3000 و 3500 یوآن چین واریز می‌شود.

۲. بورسیه دوم، بورسیه تحصیلی محلی دولت چین

دومین بورسیه معرف حضورتان بورسیه تحصیلی محلی چین می باشد.این نوع بورسیه عموما هزینه اسکان دانشجویان را پوشش نمیدهد و هزینه های تحصیلی دانشگاه را پوشش می دهد. این بورسیه نیز بورسیه ای تمام دولتی می باشد و نام آن فرق می کند و تنها تفاوت اصلی آن عدم پرداخت اسکان دانشجو می باشد. 

3. بورسیه مخصوص ریاست جمهوی خلق چین

بورسیه تحصیلی ریاست جمهوری چین که از طرف نهاد ریاست جمهوری چین به دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در چین اعطا می شود تمامی دانشگاه ها این سهمیه را دارند و در اکثر رشته ها ارائه می شود و برای دانشجویان کارشناسی و فوق لیسانس ارائه می شود. رقم واریزی کمک هزینه تحصیلی  تحصیلی این بورسیه شامل ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ یوآن برای دانشجویان متغییر می باشد.

4. بورسیه تحصیلی شوارتزمن چین

بورسیه تحصیلی شوارتزمن چین یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی چین در مقطع ارشد می باشد که حداکثر 250  متقاضی در مقطع فوق لیسانس را شامل می شود . همچنین رشته‌های مشخصی را شامل می شود. از امکانات این بورسیه می‌توان به پرداخت شهریه دانشگاه، هزینه سفر رفت و برگشت و خرید بلیط هواپیما برای چین، سفرهای داخلی چین، هزینه کتاب و تجهیزات آموزشی، بیمه و پرداخت ۴۰۰۰ دلار می باشد.

شرایط بورسیه تحصیلی چین 2024-2025

چناچه در بلا گفتیم نقدار بورس ها بستگی به نوع بورس ها متغییر می باشد. مجموعه دکتر بورس برای تمامی متقاضیان تحصیل در چین علاوه بر اینکه پذیرش از دانشگاه دولتی مورد تایید ایران را اخذ می کند همزمان برای بورسیه تحصیلی نیز برای تمامی متقاضیان اقدام میکنیم و بصورت همزمان 70 درصد متقاضیان ما هم پذیرش عادی را اخذ میکنند و هم بورسیه تحصیلی را برای عزیزان با موفقیت اخذ میکنیم. 

برای بالا بردن شانس خود در اخذ بورسیه های تحصیلی به شرایط زیر که مهمترین قسمت می باشد توجه فرمایید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی چین

باید دقت کنیم که به دلیل تقاضاهای بسیار زیاد برای بورسیه ، اخذ بورسیه تحصیلی رقابتی می باشد و از تمام جهان برای کسب بورسیه های تحصیلی درخواست می دهند فلذا هرجقدر مدارک حتی غیر مرتبط با تحصیلتان بیشتر باشد و همچنین به موقع اقدام کنید شانس شما بیشتر می باشد و شایستگی دریافت این بورسیه های متنوع را خواهید داشت. 

الیته برای ایرانیان تعداد کثیری از متقاضیان بورسیه تحصیلی چین مهم نیست به دلیل هزینه های کم و هزینه های زندگی کم و مقرون به صرفه بودن شاید اخذ بورسیه یا عدم اخذ آن تاثیر چندانی در تصمیم به تحصیل چین نخواهد داشت. 

بیشترین تقاضای بورسیه از کشورهای هندوستان، فیلیپین می باشد. 

بورسیه تحصیلی چین

مدارک لازم برای اقدام بورسیه تحصیلی چین 2024-2025

مدارک مورد نیاز برای درخواست بورسیه تحصیلی چین بستگی به نوع بورسیه دارد و همچنین گاها دانشگاه به دانشگاه نیز متفاوت می باشد. شما باید قبل از شروع و اقدام برای بورسیه تحصیلی تمامی مدارکی که در سایت های دانشگاه ها مطالعه فرموده اید به صورت بسیار با کیفیت اسکن و آماده داشته باشید.

 دقت کنید چینی ها در امور اداری و کاری وسواس و دقت خاصی دارند برای همین هر گونه نقص مدارک و یا کیفیت پایین و مخدوش بودن مدارک آپلودی در سیستم ارتباط شدیدا مستقیمی در اخذ و یا رد بورسیه تحصیلی چین دارد. 

پس حتما قبل از اقدام تمامی مدارک را مرتبا چک کنید. مجموعه دکتر بورس برای تمامی متقاضیانی که برای پذیرش تحصیلی از چین و بورسیه با ما اقدام می فرمایند بدون هزینه تمامی کارهای لازم را انجام می دهیم و در لاین تحصیل در چین تیمی حرفه ای و مجرب را برای خدمت رسانی به شما عزیزان جمع کرده ایم . 

مدارک مهم و مورد نیاز اولیه را خدمتتان در پایین به اشتراک شما عزیزان گذاشته ایم. 

  • پاسپورت معتبر و مدت دار

  • عکس پرسنلی با ابعاد عکس پاسپورت

  • ترجمه آخرین مدرک اخذ شده به انگلیسی

  • ترجمه ریزنمرات آخرین مدرک تحصیلی

  • تایید فرم سلامت پزشکی توسط یک پزشک

  • انگیزه نامه تحصیلی

  • رزومه تحصیلی

  • توصیه نامه از معلمین و یا اساتید دانشگاهی

  • مقالات چاپ شده ( در صورت داشتن)

  • عناوین ورزشی ( در صورت داشتن)

  • شرکت در دوره های آموزشی

  • تکمیل فرم مخصوص بورسیه

بورسیه تحصیلی چین در مقاطع مختلف

بورسیه تحصیلی چین در مقطع لیسانس 2024 - 2025

پرمتقاضی ترین و رقابتی ترین بورسیه تحصیلی چین در مقطع لیسانس می باشد همچنین جالب است بگوییم که محدودتریم بورسیه های تحصیلی هم در مقطع لیسانس می باشد. بورسیه تحصیلی مقطع لیسانس مانند بورسیه های مقاطع ارشد و دکترا زیاد نیست و همچنین تمام بورس نیز نمیباشد و اکثر مواقع شهریه تحصیلی را 50 الی 75 درصد بورسیه میکنند و همانند بورسیه های مقاطع بالاتر تمام هزینه های تحصیلی و زندگی رو پوشش نمیدهد. با این حال رقابت برای همین بورس نیز به شدت بالاست. 

یکی دیگر از محدودیت های بورسیه تحصیلی چین در مقطع لیسانس محدودیت سنی آن است، با توجه به اهمیت دادن دولت برای جذب دانش پذیران جوان، دانشگاه هارا موظف کرده اند که برای بورسیه مقطع لیسانس حداکثر سنی که میتواند درخواست دهد 25 سال تمام می باشد. 

بورسیه تحصیلی مقطع تحصیلات تکمیلی 2024-2025

تعداد بورسیه هایی که برای مقطع ارشد وجود دارد بسیار بالاتر از مقطع کارشناسی می باشد و متقاضیان مقطع ارشد برای تحصیل در چین شانس به مراتب بیشتری نسبت به متقاضیان لیسانس دارند هرچند تعداد تقاضاهای بورسیه مقطع ارشد هم نسبت به بقیه مقاطع بیشتر می باشد ولی احذ بورسیه ارشد راحتتر از بورسیه لیسانس می باشد. 

مقدار کمک هزینه تحصیلی در این مقطع بستگی به نوع دانشگاه، نوع رشته و استانی که انتخاب کرده ایم دارد. نقطه مثبت این بورسیه این می باشد که برای مقطع ارشد محدودیت سنی حساسیت زیادی ندارد و در این مرحله دانشگاه ها به دنبال رزومه خوب و تجربه خوب برای پیشبرد پروژه های دانشگاهی و همچنین توسعه دانشجو در این مقطع می باشد. 

نکته جالب مقطع فوق لیسانس شهریه نسبتا بالای آن در مقایسه با مقطع لیسانس می باشد و در بعضی دانشگاه ها در بعضی رشته ها شهریه به 180000 یوان چین نیز میرسد اما اگر بورسیه را کسب کنید و ماهیانه 3000 یوان نیز دریافت کنید مشکلی در هیچ زمینه ای نخواهید داشت. 

بهترین بازه زمانی اقدام برای بورسیه تحصیلی چین

زمان درخواست بورسیه ها بستگی به نوع بورسیه و همچنین به دانشگاه های انتخابی شما دارد و زمان اقدام برای بورسیه تحصیلی چین از دانشگاه به دانشگاهی دیگر متفاوت می باشد و بهترین راه مراجعه به سایت دانشگاه هایی که در نطر دارید می باشد ودر قسمت تقویم دانشگاهی می توانید تاریخ شروع و پایان درخواست بورسیه را مشاهده فرمایید. 

توصیه ما بنابه تجربه ای که داریم این است که هیچ وقت درخواست خود را به روز آخر نگذارید و در صورت بروز مشکل به اینترنت و یا سایت دانشگاه فرصت بروسیه را از دست می دهید. 

عموما بهترین درخواست بورسیه تحصیلی چین از ماه ژانویه شروع می شود و تا ماه آوریل ادامه دارد و بهترین زمان برای اکثر بورس ها در این بازه زمانی می باشد که عرض کردیم.

بورسیه محلی نکته جالی که دارد این است که بازه زمانی مشخصی ندارد و شما از هر زمان که بخواهید و آماده باشید میتوانید درخواست بورس محلی خود را انجام دهید. 

شیوه دریافت بورسیه تحصیلی چین

درخواست بورسیه تحصیلی چین نسبت به دیگر کشورهای دنیا ساده تر می باشد. به دلیل اینکه بورسیه های دانشگاه های ترکیه تجمیع شده است این نکته مثبتی می باشد و راحتر نسبت به بقیه کشور ها میتوانید این بورسیه ها را کسب کنید. 

برای کسب بورسیه نیاز نیست که قبل از درخواست بورسیه شما برگه پذیرش از دانشگاه داشته باشید و یا در دانشگاه ثبت نام کرده باشید بلکه از همان اول قبل از برگه پذیرش میتوانید درخواست بورسیه تحصیلی بدهید. 

مراحلی که در زیر اشاره کرده ایم مراحل مهم دریافت بورسیه تحصیلی چین می باشد: 

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی چین
مقایسه ترکیه و چین

تفاوت بورس تحصیلی چین و ترکیه و مزیت های آن

ویژگی های بورس
چین
ترکیه
  • حقوق ماهیانه
    • پرداخت حقوق ماهیانه به عنوان کمک‌هزینه به دانشجویان، بستگی به مقطع و رشته متفاوت است.
  • شهریه رایگان

    رایگان کردن شهریه و یا تخفیف قابل توجه در شهریه رشته تحصیلی

  • هزینه منابع درسی

    پرداخت هزینه های کتاب ها و لوازم تحریر و وسایل مورد نیاز برای تحصیل

  • چین گردی رایگان

    پرداخت هزینه پرواز های داخلی چین برای آشنایی بیشتر یا این کشور

  • خوابگاه رایگان

    معاف بودن از پرداخت هزینه اسکان و خوابگاه 

  • بلیط پرواز رایگان

    هزینه رفت و برگشت دانشجویان بین المللی و معاف از هزینه بلیط

  • کاریابی بعد از تحصیل

    بعد از تحصیل، تسهیل اشتغال در کشور چین

خلاصه کلام...

با توجه به توضیحات داده شده تعداد بورسی های تحصیلی چین تعداد بسیار بالایی نسبت به دیگر کشورها دارد ولی طبیعتا تعداد درخواست کننده زیادی نیز برای این بورسیه ها هست.

شما اگر قصد تحصیل در جین را دارید با یک بررسی ساده میتوانید هزینه زندگی و حدود شهریه ها را در دانشگاه های مختلف و شهرهای مختلف مطلع شوید. شاید هزینه ها برای بعضی از دوستان هزینه زیاید حساب نمی شود و اصلا برای بورسیه اقدام نکنند و با پذیرش ساده مشغول به تحصیل و رسیدن به اهدافشون باشند. 

طبیعتا شهرهای بزرگ چین از بقیه شهرها هزینه بیشتری مصرف میشود. ئلی در حالت کلی هزینه های تحصیل و زندگی در چین کمتر از مقداری هست که فکر می کنیم. 

اگر هم میخواهید شانس خودتان را با بهترین نحو ممکن برای بورسیه های تحصیلی چین اقدام کنید، به دلیل رقابت بسیار بالای این بورس ها، میتوانید با تیم مجرب و متخصص ما تماس بگیرید بعد از مشاوره های رایگان در صورت حصول نتیجه مدارکتان را ارسال فرمایید بنابه ظرفیت های بخصوصی که  میتوانیم در بالا بردن شانس متقاضی های خودمان دخالت کنیم حتما انجام میدهیم و موفقیت و افتخارات متقاضیان ما اعتبار ماست. 

خدمات مجموعه دکتر بورس برای تحصیل در چین

مجموعه با سابقه دکتر بورس در دولاین ترکیه و چین فعالیت خود را از سال 1394 شروع کرده است و در این مدت 8 سال اخیر توانسته ایم 98 درصد پرونده های متقاضیان عزیزمان را با موفقیت به سر انجام برسانیم. 

مجموعه دکتر بورس در ترکیه 9 کارگزار و در چین 4 کارگذار و نماینده برای ثبت نام و همراهی شما داریم. 

خدمات متقاضیان تحصیل در چین محموعه دکتر بورس شامل خدمات زیر می باشد: 

1- اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی و مورد تایید چین

2- همزمان اقدام برای بورسیه های تحصیلی چین 

3- اقدام برای ویزا از سفارت چین در تهران

4- همراهی و ترانسفر فرودگاهی و مشایعت تا محل اسکان

5- ثبت نام دانشگاه و اخذ برگه و کارت دانشجویی متقاضی 

6- ثبت نام خوابگاه و یا اجاره واحد

7- انجام بیمه درمانی 

8- اخذ اقامت دانشجویی

9- افتتاح حساب بانکی

10- تهیه سیم کارت به نام متقاضی 

این تنها بخشی از خدمات ما در کشور چین برای متقاضیان ما می باشد.